Meer, R. van, & T. Meuleman (2012). De C2B Revolutie – 7 stappen & 19 praktijkvoorbeelden van crowdsourcing’. C2B Publishing, Amsterdam. http://socialmediadna.nl/c2brevolutie

Een organisatie kan twee karakteristieken hebben. Of de organisatie richt zich op consumenten (B2C) of de organisatie richt zich op andere organisaties (B2B). Maar tegenwoordig wil de klant meedenken, en is er een nieuw soort markt ontstaan waar de klant zich op organisaties richt (C2B: Consumer-to-Business).

De economie is aan het veranderen en een nieuwe markt is ontstaan: de C2B markt. Hier is het de consument die meedenkt, meeproduceert en zelfs de marktetingmix van elke organisatie omgooit, op manieren die traditioneel gezien onmogelijk lijken. Steeds meer organisaties ondervinden de kracht van deze beweging, van het ontwerpen van logo’s tot het oplossen van de wereldwijde hongersnood. De verdere potentie lijkt eindeloos.

Crowdsourcing maakt deel uit van deze revolutionaire beweging en dit handboek legt in 7 concrete stappen uit hoe je gebruik maakt van de ‘power of the crowd’. Met inspirerende cases van: Lay’s, KLM, Lego, Pickwick, Nestlé, Rabobank, maar ook bijvoorbeeld Rita Verdonk en verschillende professoren.

Auteur(s):Robert van Meer en Tim Meuleman, met bijdrage van TNO’ers Arnout de Vries en Christiaan van den Berg

Publicatiedatum: juli 2011

Een leuk artikel in Marketingfacts met een mooi TEDx filmpje van de auteurs:

 

Gerelateerde berichten:

Tagged with →  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *