Vries, A. de & A. Kernkamp (2012). Opsporing 2.0: met massa meer massa. Een whitepaper over crowdsourcing in opsporing. TNO, Delft.

Hieronder onze publicatie ” Opsporing 2.0: met massa meer massa. Een whitepaper over crowdsourcing in opsporing”.

TNO Whitepaper Crowdsourcing Opsporing

Crowdsourcing (Wikipedia definitie)

Crowdsourcing is een Engelstalig neologisme, gebruikt om een recente ontwikkeling aan te duiden, waarin organisaties (overheid, bedrijven, instituten) of personen gebruikmaken van een grote groep niet vooraf gespecificeerde individuen (professionals, vrijwilligers, geïnteresseerden) voor consultancyinnovatie, beleidsvorming en onderzoek. Hoewel crowdsourcing niet noodzakelijk via het internet hoeft te gebeuren, is dit wel de meest gebruikte manier. De crowdsourcingfilosofie kwam dan ook begin 21e eeuw op gang, ten tijde van het web 2.0, onder meer door het boek The Wisdom of Crowds van James Surowiecki.[1] Het is een ontwikkeling die voortvloeit uit de eerdere ontwikkeling van user-generated content. De term werd het eerst gebruikt door Jeff Howe in Wired en ontstond uit een samenvoeging van de term outsourcing met crowd, het Engelse woord voor menigte.

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten
Tagged with →  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *