Hieronder vind u de artikelen die behoren bij Hoofdstuk 2 van het boek.
- #DurftevragenDurftevragen maakt het mogelijk om te laten lukken wat jij wilt dat lukt. Omdat het w?l kan! Durftevragen heeft verschillende?werkvormen?ontwikkeld om zo veel mogelijk mensen te laten ervaren dat ook zij kunnen ...
- Ambtenaar 2.0 beta. Actiepunten om te werken aan een overheid 2.0Berlo, D. van (2010). Ambtenaar 2.0 beta. Actiepunten om te werken aan een overheid 2.0. Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, Den Haag. Bundel Ambtenaar 2.0 en Ambtenaar 2.0 beta ...
- Ambtenaar 2.0. Nieuwe ide?en en praktische tips om te werken in overheid 2.0Berlo, D. van (2008). Ambtenaar 2.0. Nieuwe idee?n en praktische tips om te werken in overheid 2.0. Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, Den Haag. Bundel Ambtenaar 2.0 en Ambtenaar ...
- Bouwen aan een community of Intelligence. Succesvolle samenwerking rond IntelligenceGestuurd politiewerkSprenger, C. & E. Teeuwisse, E. e.a. (2010). Bouwen aan een community of Intelligence. Succesvolle samenwerking rond IntelligenceGestuurd politiewerk. Politieacademie, Apeldoorn. Community of intelligence from socialmediadna
- Cocreatie in de publieke sector. Een verkennend onderzoek naar nieuwe, digitale verbindingen tussen overheid en burgerBekkers V. & A. Meijer (2010). Cocreatie in de publieke sector: een verkennend onderzoek naar nieuwe, digitale verbindingen tussen overheid en burger. Boom Juridische Uitgevers, Den Haag. Cocreatie in-de-publieke-sector ...
- Cognitive Surplus: how technology makes consumers into collaboratorsShirky, C. (2010). Cognitive Surplus: how technology makes consumers into collaborators. The Penguin Press HC. http://www.shirky.com/
- Crowdsourcing: why the power of the crowd is driving the future of businessHowe, J. (2008). Crowdsourcing: why the power of the crowd is driving the future of business. Crown Publishing Group New York, NY, USA. http://www.crowdsourcing.com/
- Cybersafety overwogenStol, W. (2010). ‘Cybersafety overwogen’. Boom Juridische uitgevers, Den Haag. Cybersafety overwogen from socialmediadna
- De C2B revolutieMeer, R. van, & T. Meuleman (2012). De C2B Revolutie – 7 stappen & 19 praktijkvoorbeelden van crowdsourcing’. C2B Publishing, Amsterdam. https://socialmediadna.nl/c2brevolutie Een organisatie kan twee karakteristieken hebben. Of de organisatie ...
- De wet op internetArnoud Engelfriet (2010) – De wet op internet Je mening geven op een blog of forum, via KaZaA de nieuwste muziek downloaden, even een scriptie kopi?ren van internet of op een ...
- Een wereld te winnen: sociale media en de politie, een eerste verkenningHet gebruik van social media wordt bij de politie steeds belangrijker. De politieacademie heeft hierover een eerste verkenning uitgevoerd. In ?Een wereld te winnen?sociale media en de politie, een eerste ...
- Fragmented FutureDiNucci, D. (1999). Fragmented Future, Print magazine. Fragmented future – Darcy DiNucci from socialmediadna
- Gartner Predicts Over 70 Percent of Global 2000 Organisations Will Have at Least One Gamified Application by 2014Gartner (2011). ‘Gartner Predicts Over 70 Percent of Global 2000 Organisations Will Have at Least One Gamified Application by 2014’. http://www.gartner.com/newsroom/id/1844115
- Here comes everybody. The power of organizing without organizationsShirky, C. (2008). Here comes everybody. The power of organizing without organizations. Penguin Press: Londen, UK. http://www.shirky.com/
- ICQ advertentie verspreidt nep-virusscannerSecurity.nl (2011, 25 januari). ‘ICQ advertentie verspreidt nep-virusscanner’. https://www.security.nl/posting/31061/ICQ+advertentie+verspreidt+nep-virusscanner
- Meer rendement uit cocreatie met burgers en bedrijven: een Digital Capabilities CenterStaffeleu, E., e.a. (2013). Meer rendement uit cocreatie met burgers en bedrijven: een Digital Capabilities Center. Trendsinveiligheid.nl, Capgemini, Utrecht. Cyber resilience center from socialmediadna
- Naar een user generated state de impact van nieuwe media voor overheid en openbaar bestuurFrissen, V. e.a. (2008). Naar een ‘User Generated State’? De impact van nieuwe media voor overheid en openbaar bestuur. TNO, Delft. Naar een user generated state de impact van nieuwe ...
- Online community policing. Visie op gebruik van sociale media bij de PolitieHaan, R. de (2011). Online Community Policing. Visie op gebruik van sociale media bij de Politie. Politie Kennemerland. Online community policing from socialmediadna
- Opsporing 2.0: Met massa meer massa. Een whitepaper over crowdsourcing in opsporingVries, A. de & A. Kernkamp (2012). Opsporing 2.0: met massa meer massa. Een whitepaper over crowdsourcing in opsporing. TNO, Delft. Hieronder onze publicatie “?Opsporing 2.0: met massa meer massa. Een ...
- Politie 2.0 – opsporingsonderzoek en web 2.0Groeneveld, S. e.a.( 2007). Politie 2.0 – opsporingsonderzoek en web 2.0. Stichting Nederland Kennisland. Politie 2.0 from socialmediadna
- Rapport Posthumus – Evaluatieonderzoek in de Schiedammer ParkmoordPosthumus, F. (2005). Evaluatieonderzoek in de Schiedammer Parkmoord. Openbaar Ministerie, Amsterdam. Rapport Posthumus – Evaluatieonderzoek in de Schiedammer Parkmoord from socialmediadna
- Samen slimmer. Hoe de ?wisdom of crowds? onze samenleving zal veranderen.Samen slimmer. Hoe de ?wisdom of crowds? onze samenleving zal veranderen. (H1) from socialmediadna
- Social network sites: Definition, history, and scholarshipBoyd, D.M. & N.B. Ellison (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. In: Journal of Computer-Mediated Communication, jrg. 13, nr. 1, pp. 210?230. Social Network Sites: De?nition, History, and ...
- Sociale media en de politie, een wereld te winnen… – een eerste verkenningSnel, G., & P. Tops (Eds.) (2011). Een wereld te winnen…. Sociale media en de politie, een eerste verkenning. Politieacademie, Apeldoorn. B?ij de opening van het academisch jaar 2011-2012 biedt de ...
- Sociale media in de opsporing Een verkennend onderzoek naar de mogelijkheden van het betrekken van burgers bij de opsporing via sociale media in het korps Gelderland-ZuidBogaard, N. van den (2011). Sociale media in de opsporing. Een verkennend onderzoek naar de mogelijkheden van het betrekken van burgers bij de opsporing via sociale media in het korps ...
- Sociale media: informatiebron en communicatiekanaal. Blijvende focus op veiligheid. 4e versie kennispublicatie Infopunt VeiligheidInfopunt Veiligheid (2013). Sociale media: informatiebron en communicatiekanaal. Blijvende focus op veiligheid. 4e versie kennispublicatie, Arnhem. Sociale media informatiebron en communicatiekanaal from socialmediadna
- Sociale Media: Wat kan en moet de Politie ermee? – Voer voor kwartiermakersThaens, M. & A. Meijer (2012). Sociale Media: Wat kan en moet de Politie ermee?. In: P. Reenen, van (Ed.), Voer voor kwartiermakers. Wetenschappelijke Kennis voor de inrichting van de ...
- The Long TailAnderson, C. (2008). The Long Tail, Revised and Updated Edition: Why the Future of Business is Selling. Hyperion, New York, USA http://www.thelongtail.com/about.html The Long tail from socialmediadna
- The Pro-Am Revolution. How enthusiasts are changing our economy and societyThe Pro-Am Revolution. How enthusiasts are changing our economy and society from socialmediadna
- The Third WaveToffler, A. (1980). The Third Wave. Bantam Books, USA. http://www.alvintoffler.net/
- The User Generated State: Public Services 2.0Leadbeater, C. & H. Cottam (2007). The user generated state: public services 2.0. By Charles Leadbeater and Hilary Cottam Caroline Tomlinson disabled teenage son Joe had a problem. He wanted to go ...
- The Virtual CommunityRheingold, H. (2000, 1993). The Virtual Community. MIT Press, Cambridge, USA. http://www.rheingold.com/vc/book/
- The wisdom of crowds: why the many are smarter than the few and how collective wisdom shapes business, economics, societies and nationsSurowiecki, J. (2004). The wisdom of crowds: why the many are smarter than the few and how collective wisdom shapes business, economics, societies and nations. Doubleday, New York. http://www.randomhouse.com/features/wisdomofcrowds/index.html In zijn ...
- Twitterende wijkagenten en de beleving van burgers. Een onderzoek naar de effecten van een twitterende wijkagentVeltman, L. (2011). Twitterende wijkagenten en de beleving van burgers: een onderzoek naar de effecten van een twitterende wijkagent. Universiteit Twente (Public administration) en Politie Groningen. Effecten_twitterende_wijkagenten from socialmediadna
- Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social mediaKaplan, A.M. & M. Haenlein (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media. In: Business Horizons jrg. 53, nr. 1, pp. 59-68. Kaplan and haenlein ...
- We Are Smarter Than Mehttp://www.youtube.com/watch?v=4rn8WMTE9wc
- We Think. Mass innovation, not mass productionLeadbeater, C. (2008). We Think. Mass innovation, not mass production. Profile Books: Londen. http://www.wethinkthebook.net/home.aspx
- What is Web 2.0. Design Patterns and Business Models for the next generation of softwareO?Reilly, T. (2005, 30 september). ‘What is Web 2.0. Design Patterns and Business Models for the next generation of software’. In: http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html
- Wij, de overheid. Cocreatie in de netwerksamenlevingBerlo, D. van, (2012). Wij, de overheid. Cocreatie in de netwerksamenleving. Wij de overheid from socialmediadna
- Wijkagent 2.0. Een onderzoek naar de invloed van sociale media op de dagelijkse werkzaamheden van de wijkagentNederhoed, N. (2012). Wijkagent 2.0. Een onderzoek naar de invloed van sociale media op de dagelijks werkzaamheden van de wijkagent. Rijksuniversiteit Groningen. Wijkagent 2.0 Een onderzoek naar de invloed van ...
- Wikinomics: how mass collaboration changes everythingTapscott, D. & A.D. Williams (2006). Wikinomics: how mass collaboration changes everything. Penguin Group, New York. http://www.wikinomics.com/book/