Hieronder vind u de artikelen die behoren bij Hoofdstuk 6 van het boek.
- #SM @OOV? Visie op sociale media in openbare orde en veiligheidVries, A. de, e.a. (2011). #SM @OOV? Visie op sociale media in openbare orde en veiligheid. TNO, Den Haag TNO?kijkt in verschillende onderzoeken naar mogelijkheden en effecten van sociale media in ...
- Beroepscode PolitieBeroepscode politie from socialmediadna
- Best practice in police social media adaptationDenef, S., e.a. (2011). Best practice in police social media adaptation. In: ‘Social media congres werkt door’, Tijdschrift voor de Politie, jrg. 73 (2011), nr. 5, Reed Business Information, Den ...
- Best Practice in Police Social Media AdaptationDenef, S. Kaptein, N., Bayer, P.S., Ramirez, L. (2012). Best Practice in Police Social Media Adaptation. COMPOSITE project: comparative police studies in the EU. Best practice in police social media ...
- Co-creatie bij de overheid: experimenteer met beleidKoning, N. de e.a. (2011). Co-creatie bij de overheid :experimenteer met beleid. TNO, Delft. Cocreatie bij de overheid from socialmediadna
- Code Blauw: beroepscode politie NederlandCodeblauw from socialmediadna
- De jacht op de acht van EindhovenDuin, M., (2013). De jacht op de acht van Eindhoven. In: Tijdschrift voor de Politie, jrg. 75 (2013), nr. 1. Reed Business Information, Den Haag.
- Developing a policy on the use of social media in intelligence and investigative activitiesGlobal Advisory Committee (2013). Developing a policy on the use of social media in intelligence and investigative activities. GAC, USA Social media investigative guidance from socialmediadna
- In the spirit of 1829: Harnessing digital, social and mobile technologies to fulfil ‘Peelian Principles’Deloitte (2013). In the spirit of 1829. Harnessing digital, social and mobile technologies to fulfil ‘ Peelian Principles’, Deloitte LLP, Londen Verenigd Koninkrijk. Uk gps-peelian-policing from socialmediadna
- International association of chiefs of police 2013 social media survey results (IACP)INTERNATIONAL ASSOCIATION OF CHIEFS OF POLICE 2013 SOCIAL MEDIA SURVEY RESULTS from socialmediadna
- Perspectief 2015. Een zichtbaar, merkbaar en herkenbaar OMOpenbaar Ministerie (2011). Perspectief op 2015. Een zichtbaar, merkbaar en herkenbaar OM. OM, Den Haag. In Perspectief op 2015 presenteert het Openbaar Ministerie (OM) zijn visie op de strafrechtelijke handhaving voor ...
- Politie & sociale media: Van hype naar onderbouwde keuzenMeijer, A.J., S.G. Grimmelikhuijsen, D. Fictorie, M. Thaens & P. Siep (2012). Politie en sociale media. Van hype naar onderbouwde keuzen. Politie en Wetenschap, Apeldoorn. De politie maakt veel gebruik van ...
- Politie en publiek: een onderzoek naar de communicatievormen tussen Burgers en BlauwBeunders, H., e.a. (2010). Politie en Publiek. Een onderzoek naar de communicatievormen tussen Burgers en Blauw. DSP-groep, Amsterdam. Politie en publiek_eindrapport from socialmediadna
- Ready Set Go – Creating an engaging social media presence is about more than tools (Accenture)
- Social Media and Tactical Considerations for Law EnforcementPolice Executive Research Forum, Community Oriented Police Services (2011), Social media and tactical considerations for law enforcement, U.S. Department of Justice, USA. Social media and tactical considerations for law enforcement ...
- Social media vergen nieuw paradigmaPearls in Policing (2011). Social media vergen nieuw paradigma. In: Het tijdschrift voor de Politie, jrg 73, nr 6. Social media noodzaken politieorganisaties een nieuw paradigma te ontwikkelen. Dat concludeerden 35 ...
- Sociale media en schoolveiligheid: Pingen, whappen, tweeten, taggen en liken…Sociale media en_schoolveiligheid from socialmediadna
- Sociale media: luisteren en produceren. Vervolg voor organisaties met focus op veiligheidJohannink, R. (2012). Sociale media: luisteren en produceren. Vervolg voor organisaties met focus op veiligheid. VDMMP/ NIFV, Arnhem. Kennispublicatie sociale media: luisteren en produceren from socialmediadna
- The Internet Police: How Crime Went Online, and the Cops FollowedAnderson, N. (2013). The Internet Police: How Crime Went Online, and the Cops Followed. W. W. Norton & Company, USA.
- Twitter: hulp of hypeHensen, N., E. Sabel & J. Boer (2010). Twitter: hulp of hype. In: Blauw, nr 20.
- Wat zegt het onderzoek ‘Recherchebazen’ over social mediaTorre, E.J. van der, Duin, M.J. en Bervoets, E. (2013). ?Recherchebazen. Een empirisch onderzoek naar justitieel leiderschap. Politie & Wetenschap, Apeldoorn.? Reed Business, Amsterdam. Op woensdag 3 september 2013 verscheen een ...